Wednesday 26 December 2012

VOLIMINAL:INSIDE THE NINE

Hype Semua!!
Pada pagi yang cerah ini hati saya tergerak pula mahu menulis tentang dvd sebuah kugiran Metal bertopeng yang lebih dikenali sebagai Slipknot.


   Dalam koleksi di rumah saya ada beberapa dvd dan cd keluaran lanun (dvd mereka yang asli sukar untuk ditemui dipasaran tempatan).Antaranya ialah Voliminal:Inside The Nine(yang pertama sekali saya beli di Yik Foong),Disasterpiece(adik beli),Slipknot:Live in Germany(saya beli di KL) dan (Sic)nesses(juga adik beli).Album studio pula kesemuanya kami ada namun semakin tidak berfungsi(jangan beli cetak rompak!!).Namun hari ini saya mahu bercerita tentang dvd mereka yang pertama sekali saya beli,Voliminal.

   Dvd yang telah dilancarkan pada 5 Disember 2006 dengan Shawn "Clown" Crahan dibangku pengarah saya anggap sebagai salah satu bahan promosi untuk album studio ketiga mereka, Vol 3:The Subliminal Verses.Menawarkan 2 dvd dimana pada disc 1 adalah filem Voliminal tersebut manakala disc 2 adalah bonus temuramah dengan kesemua anggota Slipknot,persembahan live,dan juga muzik video.(rujuk gambar)


   Saya yang baru mula mengenali Slipknot pada masa itu tersangatlah teruja untuk menonton filem ini,walaubagaimana pun untuk disc pertama amat mendukacitakan.Pada mulanya saya fikir dvd ini mungkin akan jadi seperti dvd Linkin Park:Frat Party namun apa yang dipaparkan oleh Clown seperti tiada hala tujunya yang pasti.Memaparkan perjalanan mereka semasa tour,diselitkan juga adegan-adegan mereka diluar waktu persembahan.Tetapi sesuatu yang menjengkelkan apabila Clown menyelitkan babak yang saya rasa tidak perlu seperti orang muntah, dan juga didalam tandas!! >=O

   Perjalanan disc 1 bagi saya ada masanya menarik dan sebaliknya.Kepada yang tidak jelas dengan 'seni' Clown ini pasti merasa rugi membeli dvd ini.Namun mereka masih boleh tersenyum kerana pada disc 2 yang memaparkan bahan bonus yang menarik dan tidak membosankan.Sekian.


No comments:

Post a Comment