Thursday 10 April 2014

NOTHING UNDERNEATH


Assalam Semua!!
Hari makin hari dah semakin kurang penulisan aku di blog tak seberapa aku nie. Dan sebab takda idea nak sembang apa aku ingat nak inform pasal satu band yang semakin mendapat tempat di jiwa kental metalheads Malaysia. Band yang aku nak sembang nie Nothing Underneath(NU), sebuah band death metal dari Manjoi Ipoh.

   Ditubuhkan pada tahun 2008, ahli terkini NU ialah Zukhry selaku tukang jerit, Ashraf si penghentam dram, Nizar si penekan keyboard dan synth, Akif Naim sang pemain bass serta Hanis dan Syazwan si pengoreng gitar. Depa dah banyak main gig di Ipoh dan serata Malaysia.

   Berjaya mengeluarkan EP yang dah sold out : Dismantling the Obscure Fraud depa jugak telah beraksi di pentas Rock The World 12-13. Suatu yang menarik pasal depa nie, aku pernah terbaca yang muzik depa nie mempunyai elemen arabik dari segi melodi keyboard dan riff gitarnya. Betul jugak sebab dalam lagu Crufixion of Truth pun ada jugaklah bunyi ala arabnye kalau dengor betul-betul.

   OK, pada sudut pandangan yang tak pro aku nielah, dari sudut vokalnya ada persamaan dengan vokal Dani Filth dari Cradle of Filth. Cuma sejujurnya aku lagi kagum dengan suara Zukh la sebab kenyaringannya dan bila growl pulak, smart giler salute!!



   Aku dah dua Kali tengok depa main gig, first masa OCK Kat Rain house dan yang terbaru Kat NOSE Fest. Showmanship depa memang bagus, interaksi dengan crowd ada dan yang paling aku suka sekali tengok keyboardistnya yang memang gilder lar : headbanging + moshing time perform. Mata aku selalu tertumpu kat dia sebab kagum giler. Hahah bassist pun sama dah cam Mick Slipknot her masa main bass.

   Aku memang respect gile dengan depa dan memang banggalah sebab Perak ada band semantap nie. Depa boleh pergi jauh macam MC16 cuma agak kurang pendedahan je kot. Khabar terbaru depa tengah siapkan single berjudul "Khifarah" dan mungkin juga album penuh. Aku harap betul jadilah sebab aku talk dapat ep depa nie. Harap kome akan terus maju. Fuck yeah Nothing Underneath !!




2 comments:

  1. Anda telah di'tag'
    http://eikorina.blogspot.com/2014/09/blogger-liebster-award.html

    ReplyDelete
  2. blogwalking http://albumretro.blogspot.my/

    ReplyDelete