Monday 12 November 2012

SYUKUR...DAPAT JUGA AKHIRNYA



Hype Semua!!
Sudah sekian lama jari jemari saya ini menaip papan kekunci menulis untuk blog saya ini.Bukannya tiada idea tetapi tiada kerajinan dan mood yang dapat menimbulkan ilham kepada saya,tetapi hari ini saya telah menetapkan hati saya untuk menulis,atau menaip.

   Pada 4 November yang lalu adalah hari saya telah dilahirkan dimuka bumi ini dan menandakan usia yang telah menjangkau 18 tahun secara rasmi.Pada tarikh tersebut juga saya berjaya memiliki benda yang saya ingin sangat dan akhirnya selepas 18 tahun saya berjaya memilikinya.

   Benda yang saya sebutkan di atas adalah sebuah kamera digital Sony W620 berwarna merah.Menggunakan sebahagian duit gaji ketika bekerja dahulu dan ditambah juga oleh ibu dan ayah,akhirnya saya membelinya selepas beberapa hari meneliti dan membuat perbandingan dengan kamera lain.

   Walaupun kamera idaman saya sebenarnya jenis DSLR,tetapi memiliki sebuah kamera digital juga sudah memberi kepuasan yang maksima kepada saya.Ini kerana saya berpendapat,yang penting bukan jenis kamera itu tetapi bagaimana kita menggunakannya.Betul tak??Lagipun apabila dilihat balik masing-masing mempunyai kelebihan dan kelemahannya yang tersendiri.

   Mempunyai 14.1 mega pixels yang kata ayah sudah mencukupi untuk mendapat gambar yang cantik,dan pilihan saya ini dikira berbaloi dengan nilainya.Berfungsi seperti kamera lain dan mempunyai beberapa fungsi tambahan seperti pandangan panorama dan juga efek kamera.Fungsi efek kamera menarik minat saya kerana mempelbagaikan lagi gambar-gambar yang saya ambil.

   Saya amat bersyukur kerana berjaya memilikinya walaupun bukan dengan cara yang mudah seperti sesetengah orang yang boleh meminta sahaja.Tetapi saya tidak kisah kerana sejak kecil lagi saya telah dilatih begini dan dengan cara inilah mengajar saya menjadi manusia yang lebih menghargai sesuatu yang dimiliki.Sekian.=D





4  gambar diatas adalah telah diedit kecuali gambar kucing ini.
P.S:Post ini bukan bertujuan untuk menunjuk atau bermegah-megah.Sekadar mahu berkongsi kegembiraan bersama kalian.=D

2 comments:

  1. oh hadiah hari jadi rupanya. padan lah. haha. btw lawa juga gambar yg kau tangkap tu :3

    ReplyDelete
  2. heheh tngk orng laa =P anyway tankss

    ReplyDelete