Monday 12 November 2012

TEPUNG DAN KEK

Hype Semua!!
Pada minggu terakhir persekolahan yang bersamaan minggu peperiksaan STPM penggal 1 adalah minggu yang sangat memberi tekanan.Semua pelajar serius dengan peperiksaan.Tetapi selepas 3 hari yang penuh tekanan itu berakhir,bahu dan otak ini terasa ringan buat seketika.

   Kepada yang mengenali diri ini sedia maklum bahawa bulan November adalah bulan kelahiran saya yang jatuh pada hari ke 4.Dan disebabkan kawan-kawan saya ini jenis yang "sporting",hari jadi saya diraikan dengan tepung dan coco campur kunyit di atas lantai.

   Beberapa hari sebelum ini saya sudah menjangka saya akan diserang dengan tepung kerana telah diberi amaran dari seseorang yang namanya dirahsiakan.Pada hari terakhir persekolahan itu,ketika saya leka menghadap netbook 1Malaysia saya,beberapa suspek memanggil saya.Dengan penuh debaran dan rasa syak wasangka,saya bangun dan terus lari!!

   Boom!!Suspek-suspek ini melepaskan bom tepung ke tubuh saya.Dari rambut hingga ke seluar saya menjadi putih dan coklat.Bertubi-tubi mereka mencampak tepung ke arah saya.Kemudiannya,sesuatu yang tidak saya jangka,salah seorang dari mereka membawa kek coklat ke arah saya.Sangat-sangat-sangat-sangat saya tergamam kerana tidak terlintas langsung di fikiran saya mereka akan membeli kek dengan menggunakan duit kelas.

   Selepas sesi mengambil gambar dan memotong kek,aktiviti mengotori saya dijalankan semula,kali ini dengan menggunakan kek.Hari tersebut adalah hari yang merupakan hari yang paling mengembirakan dicemari sedikit kontroversi apabila seorang guru yang namanya dirahsiakan telah menegur dan mempersoalkan tindakan kami yang pada pandangannya bukan budaya kita.Walau bagaimanapun,kami melupakan sahaja hal tersebut dan terus meneruskan hidup kami.

   Kepada sahabat-sahabat 6R1ku,terima kasih kerana sudi memberi saya satu kenangan yang cukup indah dan tidak akan saya lupakan.Maaf kerana ada beberapa kontroversi tetapi saya tahu niat kalian baik dan berjaya membuatkan saya berasa sangat terharu.Sekian.


Taip bawah ini untuk lebih gambar:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.437357219645028.100849.100001122619249&type=1&l=14e784da45

Dan juga lihat jiran saya untuk cerita tambahan:
http://letslaughdude.blogspot.com/2012/11/birthday-boy.html

No comments:

Post a Comment