Wednesday 14 November 2012

JAMUAN PERTES/BOWLING


Hype Semua!!
Pada hari sabtu minggu terakhir persekolahan,PERTES ataupun nama penuhnya Persatuan Tingkatan Enam Sekolah telah mengadakan sebuah majlis meraikan bekas guru MUET,Pn Manimangal dan senior tingkatan enam di Hotel Excelsior yang terletak di pekan Ipoh.

   Majlis yang seperti diberitahu akan bermula pada jam 3 namun para tetamu diarah untuk datang pada pukul 2.Saya yang pergi dengan menaiki motor bersama seorang kawan yang membawa motornya sendiri tiba pada pukul 2 lebih.Teragak-agak untuk masuk ke dalam hotel tersebut kerana tiada langsung kelibat warga SMK Kampong Pasir Puteh.Selepas beberapa minit,muncul 2 kelibat yang amat saya kenali iaitu Cikgu Basrah,guru matapelajaran Ekonomi saya dan anaknya yang juga rakan sekelas saya.

   Agak mengejutkan kerana kami adalah antara tetamu yang terawal tiba di majlis ini.Ada juga beberapa orang senior yang juga sampai awal seperti kami.Selepas beberapa detik berlalu barulah para tetamu mula datang.

   Makanan yang dihidangkan pada hari tersebut tiada yang istimewa atau esklusif tetapi tetap memberi perut kami sendat-sendat belaka.Antara hidangan yang disediakan pada hari tersebut adalah nasi goreng,ketiaw goreng,ayam goreng,kuih-muih,laksa,sandwich,ais kacang dan lain-lain lagi.Keadaan di dewan makan agak kurang selesa kerana terpaksa berkongsi dengan majlis orang lain.Pada sangkaan saya hanya kami sahaja yang akan menjamu selera di situ.Walau bagaimana pun keadaan masih terkawal.

   Selepas perut telah penuh dengan makanan yang lazat-lazat,diadakan pula sesi fotografi sebagai bukti kejadian yang kami alami.Kemudiannya setelah tamat majlis tersebut saya bersama beberapa rakan iaitu Saravana,Hanis,Aina,Husna dan Wan menuju ke Ipoh Parade untuk bermain bowling.Bermain bowling adalah pengalaman pertama bagi kami dan tiada pun salah seorang dari kami yang pandai bermain bowling.Pada mula teragak-agak juga untuk bermain kerana risau dan malu sekiranya berlaku kejadian yang tidaki diingini.

   Pada awal permainan agak sukar juga tetapi selepas beberapa pusingan semua sudah mula menunjukkan belang masing-masing.Antaranya Sara yang melakukan 2 kali strike,manakala saya,hanis dan Aina sekali.Ketika leka bermain ada salah seorang dari kami yang entah bagaimana telah terbalik bola ke belakang.Hampir-hampir saja mahu melanggar kaki saya.

   Permainan kami berakhir pada jam hampir pukul 7.Selepas itu kesemua kami mula bergerak pulang dalam hujan renyai-renyai.Sayu hati melihat pemandangan waktu senja disamping mengimbau kenangan yang baharu saya di alami tadi.Sekian.










No comments:

Post a Comment