Friday 30 November 2012

WRECK-IT RALPH


Hype Semua!!
Semalam saya telah menonton sebuah filem animasi yang baru beberapa hari ditayangkan iaitu Wreck-It Ralph di TGV Station 18.Rancangan awal adalah pergi bersama rakan-rakan sekelas,tetapi masing-masing sibuk dengan urusan sendiri,akhirnya ini kali kedua saya menonton wayang sendirian selepas filem Dredd.

   Sebuah lagi filem terbitan Walt Disney yang diarahkan oleh Rick Moore ini menampilkan kelainan berbanding filem animasi yang ada pada masa kini kerana jalan ceritanya yang berteraskan permainan video arked.Apabila disebut permainan video sudah pasti kita akan terbayang watak-watak dalam permainan video bukan,seperti yang dapat dilihat pada posternya.

   Berkisar tentang kehidupan watak jahat dalam permainan arked Fix-It Felix,Ralph yang bosan dengan kehidupan tersisih dan ditakuti watak lain.Melihat Felix yang seringkali diraikan,Ralph yang muncul pada parti ulang tahun ke 30 Fix-It Felix telah dicabar Gene untuk mendapatkan medal emas agar dia pula mendapat kemegahan yang selama ini Felix miliki.

Saat Ralph menyahut cabaran Gene.
   Konflik bermula apabila Ralph memecah masuk ke permainan arked Hero's Duty untuk mendapatkan medal emas tetapi secara tidak sengaja telah pergi ke permainan arked Sugar Rush dimana dia telah berjumpa dengan Vanellope von Schweetz .Dan kesinambungan filem ini kalian boleh tonton sendiri ya.Heheh. Melihat pada watak-watak yang wujud dalam filem ini,kebanyakkannya adalah watak jahat seperti Zombie dari House Of The Dead,Mr.Bison dari Street Fighter dan lain-lain lagi.

   Filem ini menampilkan grafik yang tidak perlu dipersoalkan lagi,cantik dan rekaan wataknya serupa seperti dalam permainan video sebenar.Namun begitu,pada saya jalan ceritanya belum cukup memuaskan hati saya.Bukan mengatakan filem ini tidak bagus,tetapi saya menjangkakan dan lebih suka jika mereka mengembara ke dalam permainan video yang lain.Lokasi filem ini pada pertengahannya hingga ke klimaks adalah di Sugar Rush.

Sesi kaunseling bersama watak jahat yang lain.=D
   Walaubagaimana pun,saya tertarik dengan muzik latar pada permulaan filem dan pada babak peperangan dalam Hero's Duty yang mana saya rasa adalah korus lagu 'My Name is Skrillex' dari Skrillex dengan sedikit olahan.Jika kalian fikir dalam filem ini hanya ada watak permainan video sahaja sebagai penampilan khas, kalian tersilap.Skrillex membuat penampilan istimewa tanpa dialog dan babaknya hanya beberapa saat sahaja,dimana dia menjadi DJ di parti ulang tahun 30 Fix-It Felix.

   Pada saya filem ini walaupun belum cukup memuaskan saya tetapi tetap boleh diterima dan tidak membosankan.Bagus untuk semua peringkat umur dan juga bagi pengemar permainan video arked.Menonton filem ini membuatkan saya terfikir bagaimana keadaan watak-watak permainan video ini,jika benar mereka seperti yang ditunjukkan dalam Wreck-It Ralph.Sekian.

No comments:

Post a Comment