Tuesday 7 June 2011

PERISTIWA JUMAAT

              Owhk...untuk permulaan nie aku nak tulis pasal ape yang terjadi kat aku tahun lepas yang men"glemer"kan kejap...hehe benda nie aku tulis tahun lepas & terjumpe balik mase kemas buku yang berlambak..

       15/10/10
Aku datang ke sekolah dengan hati yang tenang & gembira...
  dengan niat untuk menyambut sambutan bersama rakan-rakan....
....pagi itu semuanya seperti biasa...
  hinggalah apabila sambutan bermula...
   ......konflik tercipta....
    diriku dihujani bebanan...
yang amat sukar untuk dilepaskan........
    diriku diselubungi rasa bersalah..
diatas kesalahan orang lain...
    ....hatiku mula gusar....

    Mulanya aku diminta untuk memarahinya....
          "Apa hak aku?"
.......aku tidak boleh melakukannya..........
     pada mulanya rasa itu dapat aku lindung
dengan senyum & tawa.......

...Namun semuanya kian rumit...
pabila diriku dikatakan menjadi punca kemarahan dirinya...
       hatiku berbelah bahagi.....
sama ada memilih kawan atau cinta....
   .....yang tak pasti....

Diriku tidak mampu tersenyum lagi.
aku harus tamatkan segala konflik.....
      hanya satu jalannya........
.....aku perlu bersemuka & meminta maaf kepadanya....
    aku terdiam seketika.....

Tekad,aku tekad untuk bersemuka dengannya
     dengan satu niat.........
untuk menamatkan semua ini..
      tidakku sangka akan dapat menegurnya
untuk kali pertama....& mungkin terakhir...
 dengan cara sebegini rupa.....
  
    Tidak sempat aku habis berbicara..
kau terus pergi....dengan kemarahan...
....pada aku atau mereka?...
  aku tak tahu....
hanya satu yang aku harapkan....
    Maafkan aku...............                            jiwakacau94/15.10.2010

No comments:

Post a Comment