Sunday 26 June 2011

ERTI PERSAHABATAN

           Kawan.....salah satu insan yang memainkan peranan penting dalam kehidupan seseorang manusia itu....Pelbagai ragam & perangai yang boleh kita jumpa melalui kawan...Kadang-kadang,merekalah tempat untuk kita ketawa & kadang-kadang untuk menangis....Kawan yang sejati memang sukar untuk dicari,...& aku masih mencari-cari.......erti persahabatan...

          Kalau diceritakan tentang kawan-kawan sekelas aku,mereka memang terbaik..Selama 5 tahun aku bersekolah di SMK Pengkalan,tahun ini antara tahun yang mengembirakan aku...Banyak perubahan yang aku nampak berlaku didepan mata aku...contohnya,kalau dulu ada sesetengah kawan sekelas aku yang aku boleh paham sendiri sikap mereka macam benci kat aku...tapi sekarang tidak...Aku ketawa bersama mereka....& bila aku bermain pada waktu p.j dengan mereka,aku dapat rasakan suatu hubungan & kegembiraan yang tak dapat digambarkan....Sayangnya,semuanya bakal berakhir tak lama lagi....

          Aku ada seorang adik angkat,kewujudan dia dalam hidup aku,membawa banyak perubahan pada diri aku...Aku jadi lebih yakin untuk berinteraksi dengan orang yang lain jantinanya dari aku..Dan kerana dia jugalah,aku mula berkongi cerita tentang cinta dengan orang lain...Tak banyak yang aku boleh katakan,tapi sejak akhir-akhir ini aku jarang dengar cerita & berjumpa dengan dia....Mungkin dia sibuk....

          Cerita pula tentang kawan aku yang lagi satu,ataupun mungkin bekas kawan aku barangkali...Semasa aku & dia masih baru lagi berkawan,aku rasa seronok sangat..Aku berharap sangat jika dapat menjadi kawan baik dia sampai mati,tapi macam peribahasa "disangka panas hingga ke petang,tapi hujan ditengah hari"....Macam-macam benda terjadi,sampai ada pada satu masa aku rasa benci sangat kat dia...Tapi aku sayangkan ikatan persahabatan yang dah terjalin..Aku lupakan semunya....Tapi mungkin salah aku juga,tak pandai nak jaga hati orang lain,tak pandai nak berkawan....Akhirnya,jadi seperti kisah tahun lepas,kisah lama aku yang hilang ikatan persahabatan itu.......

          Dan sekarang,aku dengan hidup aku & dia dengan hidup dia....Biarlah aku mati dalam kisah hidup dia...Dia lebih gembira sekarang......

No comments:

Post a Comment