Thursday 30 May 2013

=_(

Salam Semua....
Hari ini tidak seperti hari-hari yang lain...Pagi tadi aku dikejutkan dengan berita pemergian seorang rakan FB aku yang baru je aku kenal pada pagi tadi. Baru 5 hari. Sebelum ni aku pun tak sedar bila masa aku friend dengan dia kat FB, mula bertegur sapa pun beberapa hari yang lepas bila dia ada update satu status. Lepas tu terus boleh ngam.

   Aku dapat tau hal ni bila pagi tadi mak dia mesej aku kata dia dah takda.Hmm..mula-mula aku macam blur & tak percayalah..tapi bila pikir-pikir balik takkanla mak sendiri nak main soal matikan. Terkilan jugaklah sebab aku baru nak mencipta satu tali persahabatan dengan orang yang duduk luar dari Perak ni..tak sangka secepat ni perkenalan kita.

   Bila dengar pasal hal kematian membuatkan kita terfikir bagaimana dan bila kita akan pergi kepada sang Pencipta. Cukup ke bekalan kita atau dosa yang melimpah ruah..bila cakap pasal mati takut, tapi kelakuan langsung macam tak takut mati, tak takut neraka.

   Tadi aku tengok akaun FB dia dah ditutup, maknanya betulla..Takda apa yang boleh aku ucapkan selain menyedekahkan al-fatihah dan berdoa agak rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama orang-orang yang beriman. Semoga ahli keluarganya dapat menempuh ujian yang berat ini dengan reda dan kesabaran. Amin. =_(


No comments:

Post a Comment