Saturday 5 May 2012

EKSPRESI GERARD WAY

Beberapa hari yang lepas saya telah ke Yik Foong untuk membeli dvd konsert My Chemical Romance era The Black Parade iaitu 'The Black Parade Is Dead!'.Sebelum itu saya terkandas di bangunan PERKESO akibat hujan secara tiba-tiba.

   Kualiti dvd tersebut bukanlah pada kualiti yang terbaik berikutan dirilis dari produk lanun.Namun apa yang bagusnya,dvd versi lanun ini turut datang bersama video klip MCR dan konsert Live Earth Linkin Park.Macam tahu-tahu saja saya kipas-susah-mati LP.Jadi untuk memujuk hati dan mood saya hanya menonton video dan konsert LP sahaja dahulu.

   Tetapi apa yang ingin saya ketengahkan hari ini adalah tentang vokalist MCR,Gerard Way.Kemerduan suaranya tak perlu lagi disangkal kerana masakan album mereka boleh laku bukan.Apa yang menarik perhatian saya apabila menonton video klip MCR adalah ekspresi yang ditunjukkan oleh Gerard.

   Lihat saja pada video mereka yang kebanyakkan bertema kesedihan seperti dalam 'I Don't Love You','Famous Last Worlds' dan 'Helena'.Gerard bijak bermain dengan ekspresi wajah bagi memberi mood kepada penonton.Semua ini adalah pendapat saya sahaja,tetapi terpulang kepada kalian untuk menilainya.

Emosi kegilaan ditunjukkan Gerard dalam 'Famous Last Worlds'


Kesedihan jelas terpancar dari muka Gerard akibat cinta.

No comments:

Post a Comment