Wednesday 18 April 2012

BERJAYA AKHIRNYA

Hype semua!!
Hari ini merupakan hari yang cukup berbahagia bagi diri saya.Kenapa?Kerana pada hari ini saya telah berjaya mendapatkan sesuatu yang penting bagi masa depan saya iaitu lesen memandu.Hehe.

   Dengan lulusnya saya hari ini maka pada saat ini saya sudah tidak perlu menjejakkan kaki ke sekolah memandu tersebut lagi.Dan di atas jalan raya juga akan muncul seorang pemandu separa gila yang akan memandu.2 kali kecundang bukanlah sesuatu yang boleh dibanggakan.Pada kegagalan pertama masih boleh diterima tetapi pada kegagalan kedua maka itu menunjukkan ada sesuatu yang tidak kena dengan diri saya.

   Salah satu punca yang saya kenal pasti adalah saya mudah panik.Dan apabila sudah panik datanglah juga mengelabah dan kelam kabut.Dan pada pengakhirannya tentunya "bad ending".Maka mula dari situlah saya mencuba untuk memperbaiki kerosakkan dalam jiwa saya ini.Dan syukur akhirnya saya dapat melawannya dan dapat melakukan dengan baik walaupun terdapat sedikit kesalahan.Saya menarik nafas dan juga mengenggam tangan dengan kuat untuk mengurangkan kelajuan degupan jantung saya yang tidak ubah seperti beat muzik techno.Melihat rakan saya yang telah lulus juga antara dorongan untuk saya kali ini.

 p.s:Waktu balik terkandas dalam hujan.Kilat dan guruh punyalah kuat.Saya yang tumpang berteduh di gerai tepi jalan risau-risau jika terkena panah petir.

No comments:

Post a Comment