Sunday 25 September 2011

KISAH SEORANG PELAJAR(KENANGAN)

....Hari ini adalah hari pertama untuk sesi persekolahan 2012....
 awal lagi sudahku bangun..seperti kebiasaan...
 betapa sukarnya,untuk bangun dan membenarkan diriku diselimuti kesejukan...
....Setelah selesai bersuci...
 aku tercari-cari uniform sekolahku...
 tetapi dimana??
 Di belakang pintu,tiada...
 Di dalam almari,tiada...
 puas aku mencari..namun masih tidakku temu jua....
....Aku bertanya kepada ibuku...
 "Ibu,mana baju sekolah orang???"
 segera dijawab ibuku...
 "Apa yang kamu merepek?? Kamu kan dah habis sekolah??
  Dah lupa ke kamu ambil SPM tahun lepas??"
....Oppssss.....
 Kini aku teringat...
 yang aku sudah pun 18 tahun....namun
 memori 5 tahun lepas masih seperti semalam terjadinya...
 Indahnya waktu itu.....

"ZAMAN PERSEKOLAHAN ADALAH DETIK PALING BERHARGA
  DALAM HIDUP SESEORANG ITU"

1 comment:

  1. cewahh..semangat nak pergi smkp ke bang. nk jmpe tutt eh haahahah

    ReplyDelete